16.Povestea lui Nicolas

duminică, 28 octombrie 2012


Eram  inghetata parca in timp si asteptam ca Nicolas sa inceapa .Masina inainta pe autostrada   din ce in ce mai repede .Am  privit inconstienta inainte   asteptand …..nu stiu e fapt ce asteptam ?o poveste o tragedie?
„-M-am  nascut in 1810 in Austria .”Am intors capul catre  Nicolas dar el se uita pierdut inaite .
„Parintii mei erau oamenii importanti si destul de bogatii.Tatal meu era comandantul principal si sfatuitorul lui Carol al  vi-lea .Erau  foarte buni prieteni , de multe ori  ne vizita si luam cina impreuna ,nu se purta ca un imparat atunci ci mai mult ca un prieten al familiei.O cunosteam  foarte bine pe fiica sa Maria Tereza  era cu sapte ani mai mica ca mine .De la 10 ani tatal meu ma lua  cu el la      Palatul Hofburg si la intalniri importante   ,de multe ori stateam cu Maria Tereza ,il cunoscusem si pe fatele ei Leopold dar el a murit .Tatal meu si Carol faceau planuri pt casatoria noastra .Dupa  legea salică,Maria Tereza nu putea devenii regina asa ca avea  nevoie de cineva pt ai  lua tronul ei , adica a se casatorii cu ea .Eu eram  primul pe lista dar nu vroiam , dupa parerea mea nu puteai sa te casatoresti fara dragoste .Mama si tatal meu nu se iubeau , se casatorisera din inters .Uneori  imi era  scarba de mine pt ca nu  eram facut din dragoste  ci din pura placere si nevoie  .Tata insista sie u tot ma opuneam ,imi placea Maria Tereza dar ca o sora , o amica nu o iubita si cu atat mai putin o sotie .De cand am implinit 18 tata incepuse sa insiste din ce in ce mai tare .Imi amintesc si acum certa cu el din ziua aceea:
In aceea seara avea loc o petrecere gigantica la mine acasa ,  ma pregateam sa cobor la invitati cand a ciocanit cineva la usa
-Intra!
-Dragule esti gata?
-Da mama! Ea a venit spre mine si mi-a zambit .
-Arati minunat!
-Multumesc mama!Era o fiinta atat de iubitoare , de sincera si de buna.O sotie perfecta si o mama minunata .
-Dragule tatal tau mi-a spus ca ar vrea  sa  vorbeasca cu tine in birou !
-Da mama !Ea m-a imbratisat calduros
-O dragul meu ce ai mai crescut !As vrea o alta viata pt tine , nu asta dar ce pot face !? nu intlegeam la ce se  refera dar aveam sa aflu incurand .
M-am desprins din imbratisarea ei si am plecat spre biroul tatei .Am ciocanit la usa
-Intra!
Am intrat cu capul plecat asa cum se cuvenea
-Ai vrut sa ma vezi tata ?
-A da Nicolas , fiule i-a loc !M-am asezat pe unul dintre scaune si am asteptat.Tatal meu era cu ochii in niste hartii ca de obicei
-Nicolas esti emotionat?
-Nu!
-Ar trebui , e o seara speciala!
-E decat o alta zii de nastere !?
-Da , dar nu l-a toate zilele de nastere iti anunti logodna !a zis el calm de parca vb despre vreme
-Poftim?
-Logodna ta cu Maria Tereza!
-Ce?Ce logodna?Eram furios de-a binelea ,stiam ca tatal meu era incapatanat dar speram sa imi respecte alegerea .
-Nu am fost deacord cu asta! L-am acuzat eu
-Nici nu trebuie !a spus el inca calm
-Nu o sa o fac! Am tipat eu si m-am ridicat
-Ba o sa o faci.Te vei casatorii cu Maria Tereza , vei devenii imparat si vei prelua Imperiul Austriac!a  tipat si  a lovit cu pumnul masa
-Nu esti capitanul meu !
-Ba da , sunt tatal tau si trebuie sa imi respecti ordinul!
-Si cu Maria Tereza ,cum ramane ?E un copil , chiar nu  te gandesti !
-Nu trebuie sa va casatoriti de acum ,  decat sa anuntati logodna , astfel incat oamenii sa te acepte ca Imparat , cat despre varsta nu e ceva neobisnuit .
-E un copil intelegi!
-Nu conteaza asta Nicolas important e tronul !
-Si daca nu vreau tronul ?
-Ba da o sa il vrei !Nu intelegi,   legea salică nu o lasa pe Maria Tereza sa conduca iar dupa moartea lui Carol  ceilalti ii vor lua tara .
-Nu e problema mea!
-Ba da este !
-Tata nu o sa ma casatoresc cu ea ! am tipat eu
-Ba o s-o faci esti fiul meu si o sa faci ce zic eu!a tipat si el
In acel moment s-au auzit doua ciocanituri si in camera a intrat mama cu lacrimi in ochii probabil auzise discutia
-Oaspetii au sosit !a zis ea abtinandu-se sa nu planga
Eram peste masura de nervos , nu aveam de gand sa ii permit tatalui meu sa imi  conduca viata .Fara sa ii mai spun nimic m-am intors cu spatele , am sarutat-o pe mama pe obraz si am iesit din camera..Am coborat in salon avand grija sa nu fiu observat de nimeni
-Nicolas! M-a strigat o voce pe care o cunosteam era Maria Tereza ,micuta si dulcea Maria la numai 10 anisorii.
-Bunaseara ,inaltimea voastra !
-Hai , Nicolas inceteaza spune-mi  Maria !
-Bine Maria !i-am zambit cald o consideram sora mea mai mica si nu aveam de gand sa incalc asta de dragul tatei.
-Ti-am adus un cadou !a zis e vesela si  mi-a daruit o teaca de sabie .
-Multumesc Maria !
-Haide scoate-o sa o vedem !
Am scos sabia din teaca si am ramas mut .Era cu siguranta o sabie speciala ..Era lucrata in argint si platina  si avea iscalite niste semne care in latina insemnau „curaj””dreptate””victorie”si  „razboinic”
-Multmesc Maria este foarte frumoasa!
-Cu placere!i-a a facut o reverenta si eu la fel
-Acum trebuie sa plec!
-Unde?Nicolas oaspetii asteapta!mi-a zis ea promt .Nu e frumos sa ii lasi sa astepte !m-a certat .Desi era mica era inteligenta si  stia ca la carte    eticheta de la curte   .
-Stiu ca nu e frumos dar chiar trebuie sa plec !Am sarutato usor pe obraz si am luat-o la fuga .Am iesit in curte si m-am indreptat spre grajdurii  .Mi-am lua un cal  si am plecat prin padure .Trebuia sa ma gandesc , sa gasesc o cale de a evita casatoria cu Maria Tereza .Am stat mult plecat , aproape de zorii zilei m-am intors  acasa.Eram dezamagit nu gasisem  nici o cale de scapare .Trebuia sa vb cu mama sa imi dea un sfat .M-am indreptat spre camera ei si am deschis usa
-Mama!am soptit .Am vazut-o stand la masuta de machiaj si m-am indreptat spre ea
-Mama! M-am apropiat si am strans-o de umar , atunci a cazut la pamant si am putut vedea ca era injungiata in inima
-Mama! Am tipat eu  si m-am aruncat langa ea apoi am cuprins-o in brate si am inceput sa plang
-Mama, mama, te rog , te rog ….nu ma lasa ….mama! dar era prea tarziu era moarta de ore bune .Terminat  m-am ridicat de langa ea si m-am indreptat spre biroul tatei .Am deschis usa si el era in fata ferestrei
-Tata!Tata! m-a dus catre el dar acelasi lucru ma astepta ,cand l-am atins a cazut pe jos  .Era si el mort .Am inceput sa tremur  .Am luat-o la fuga catre bucatarie acolo acelasi lucru ma astepta .Toti servitorii erau morti si pe podeaua bucataiei era numai sange .Deodata am simtit metalul rece al unei sabii pus la gatul meu
-I-a uite pe cine avem noi aici !Viitorul imparat !Buna dimineata maiestate  , cred ca ca nu ne cunoatem datimi voi sa ma prezint, eu sunt cel care va v-a curma viata !Acel tip avea un acent francez  evident,inainte ca el sa poata actiona l-am lovit cu piciorul si m-am lasat sa alunec de sub sabie .M-am intors catre el m si mi-am scos  sabia d la Maria .El a venit catre bine si m-a atacat direct , proasta miscare pt el , m-am lasat in jos si i-am bagat sabia direct in burta , apoi ia-ma invartit-o in el , atipat de durere si a cazut la pamant .Era mort , ochii lui deschisi se uitat catre mine cu tereroare , era prima oara cand omorasem un om dar era clar ca nu v-a fii ultima.Plin de ura  si fara sa ma controlez i-am taiat capul .Apoi lasandul acolo m-am dus in  grajd si mi-am luat calul apoi am plecat catre Palatul   Hofburg
Ajuns acolo am descalecat si i-am dat calul  unui soldat sa mi-l duca in grajd .Am fugit catre palat si am intrat numai de cat pt ca nimeni nu imi statea in cale .Am deschis usa salonului unde  familia regala isi lua micul de jun  .
-Nicolas!Ce surpriza vrei sa ni te alaturi la micul de jun? A intrebat regele
-Nu , am venit sa va comunic ceva , maiestate!
-Sigur ce s-a intamplat ?
-Francezii mi-au ucis familia!
In acel moment  le-a scapat ceasca din mama la toti .
-Cand?
-Acum cateva ore ,  cred  cand m-am intors erau deja mortii , m-ai era unul singur in casa probabil vroia sa  fure ceva  , a incercat sa ma omoare dar l-am omorat eu!Regele a ramas socat  .
-Esti sigur ca era francez?
-Da in mod sigur!
Carol a  luat si a spart ceasca
-Vor platii Nicolas iti promit!
Maria s-a ridicat de la masa si a venit la mine sarindu-mi in brate
-Imi pare rau Nicolas!
Carol a venit  langa mine  si mi-a pus mana pe umar .
-Te vei putea razbna iti promit!Poti sa imi ceri ce doresti ?Daca vri ceva orice spune-mi numai !
-Multumesc maiestate !De fapt ar fii ceva !
-Orice!
-As dorii sa preiau  postul tatalui meu !
-Cu siguranta Nicolas! Mi-a zambit el , aproape bucurandu-se
-Si as dorii sa stiti ca nu va voi devenii ginere , o iubesc pe Maria Tereza dar ca pe o sora si eu nu ma marit pt  tron.
-Bineinteles!
Din aceea zi  am devenit comandant al regelui si sfatuitor exact ca tata.Rgele stia ca in mine poate avea incredere.Timp de doi ani am castigat multe medalii si onoruri militare dar nu ma incantau pt ca mai mult ca ori ce eu vroiam razbunar,dar regele efuza un atac nefondat asupare Frantei asa ca cand am implinit doauazeci de anii mi-am strans o mica armata   de razboinici a caror parinti la fel ca ai mei fusesera omorati   si am plecat sa atacam Franta .Din pacate desi am castigat batalii  am fost prinsii si dusi la inchisoarea din Paris acolo ni s-a dat pedeapsa cu moarte .Imi era frica de moarte nu stiam ce sa fac  asa ca am facut ce mai neinspirata alegere, am cerut sa fiu dus in fata comandantului si acolo am mintit spunand ca sunt francez si ca autriecii  m-au obligat sa ii ajut .M-au crezut a doua zi dimineata in ziua in care trebuia sa fim executati doi soldati francezii  au venit si mi-au deschis usa.Prietenii si tovarasii mei de lupta cand au vazut asta crezand ca ma vor executa primul au inceput sa tipe
-Nu lasatil in pace nenorocitilor !
-El trebuie sa moara ultimul !tipa cel mai  bun prieten al m eu Abbel
-Tacetii nenorocitii austriecii caci fratele nostru francez v-a fi liber ca pasarea cerului  si nu il veti mai putea obliga  sa va ajute in planul vostru murdar.
In acel moment colegii mei au inceput sa tipe ……………..Tra…..Trad…….Tradatorule .A fost cel mai oribil momnet din viata mea .Ii tradasem ! Ma simteam un gunoi.Francezii mi-au dat drumul , dar cu ce folos nu aveam  decat sabia de , la Maria , toate celelalte bunuri erau in Austria si regele nici macar nu stia ca sunt aici , ii spusasem ca plec intr-o delegatie de razboi . Eram un om al strazii , dormeam pe unde apucam si mancam ce gaseam .Intr-o zi stand pe o alee intunecoasa am auzit niste sunete .M-am indreptat spre locul de unde se auzeau si spre surprinderea  mea  am vazut trei barbatii in uniforme austrieci .In culmea fericirii am fugit spre ei , mare greseala .Acei tipi s-au dovedit a fii tocmai unii dintre fostii mei colegi .Care cand m-au vazut nu si-au mai incaput in piele de fericire
-Mai, mai, mai,ce avem noi aici!Fostul nostru capitan ce mai faceti domnule ?Traiti bine?Acum daca imi permiteti sa va intreb  ce sunteti ?Cumva spaniol ?
-Nu , cum spaniol acum e italian nu ?
-Bai baietii nu mai radeti de capitn ca ne spune regelui , o da nu mai e la Viena ba mai mult cred ca  ar trebui sa ii spuna regelu si cum  a tradat tara nu ?
-Cum de traiti?
-A simplu capiatane am avut noroc , regele a aflat despre izbanda noastra si a cerut eliberarea , noi eram singurii care mai traiam deci numai pe noi ne-au eliberat .Dar am preferat sa ramanem in Frnata decat sa ne ducem in Austria si sa ne omoare proprii nostri frati.Dar tu capitene cum o duci ?Regele nu stie de tine!Crede ca minunatul lui comandant e la conventie , daca ar stii el !
-Gata cu gluma !A spus o voce pe care o cunosteam si cand am intors capul am vazut stand pe trotuar un om cu doar un picior
-Ce facem cu el Abbel ?Abbel era acel om ?Dar piciorul lui !
-Abbel! Am soptit eu
-Chiar eu Nicolas nu te asteptai sa fiu in viata nu ?Pt ca tu ne-ai lasat ca pe niste caini acolo sa auzim cum fratii nostri sunt omorati!Bravo capitane, bravo!
Cuvintele lui m-au durut mai mult ca orice pe lume si avea dreptate eram un gunoi !
-Omoratil!a ordonat el
M-au omoat in bataie pana cand abia mai respiram dar onoarea de a-mi lua viata i-a revenit lui Abbel care m-a inzunghiat cu sabia in inima , la fel cum au fost omorati parinti mei .Imi amintesc numai ca pluteam intr-o balta de sange cand Serghei m-a gasit si m-a transformat .Apoi am devenit un membru al familiei Laiden .Mai aveam numai doua lucruri de facut .M-am intors in uniforma austriaca de comandant si mi-am luat sabia f de unde o ascunsasem , apoi i-am cautat pe cei patru si i-am gasit pe o alee la fel de intunecoasa ca aceea pe care imi luasera viata .Doarmeau  unul langa altul  m-am miscat usor si am strigat
-Scularea  baietii, incolonarea!
Deodata toti s-au trezit si au ramas  socati
-Nic..Nicolas! au strigat toti intr-un glas
-Hei , baieti trezirea!
Eu le-am zambit iar ei deja tremurau de frica .M-am apropiat de Abbel care nu parea speriat
-Ce faci vechiul meu prieten!?
-Nu esti real , esti mort! A spsu el promt
-Ha atunci cum se face ca aveti toti acelasi  vis! Ba da Abbel sunt real ca taisul acestei sabii.Am scos sabia si i-am pus-o sub barba
-Ai dreptate am fost un gunoi , mi-a fost frica de moarte dar tu ai fost unul si mai mare pt ca mai omorat fara sa ma asculti dupa tot ce am facut pt tine !Si voi la fel ! am tipat iar ei toti de de data asta s-au cutremurat dar nu o sa va omor nu , chiar de loc.
Am scos o punga cu banii de la spate si ia-am aruncat-o in poala lui Abbel
-Poftim !Sunt ai tai ! el s-a uitat la mine socat dar nu a spus nimic
Am trecut pe la fiecare si le-am lasat cate o punga
-Sa aveti o viata buna baietii!
-Nicolas esti o fantoma ai ochii albii! A spus unul dintre ei
-Poate sunt fantoma omului pe care voi l-ati omorat dar nu mai conteaza acum!O viata frumoasa!
Am dat sa plec cand
-Nicolas?m-a strigat Abbel dar nu mi-am intors privirea .Multumesc!am dat din cap si am disparut lasandu-i acolo.”
Eram paralela.Nu imi venea sa cred ce tocmai spusase Nicolas
-Renesmee?Am intors capul si l-am privit in ochii aceia tristi .M-am aplecat catre el si l-am sarutat dulce pe buze
-Multumesc ca ai avut  curajul sa imi spui!
El m-a privit surprins
-Nu esti dezgustata de mine ?
-Nu de ce as fii?
-pt ca am fost un lasi nenorocit , un gunoi !
-Nu sa nu mai spui asta vreo data .Ai inteles ?
M-am aplecat mai mult peste el astfel incat eram in poala lui in timp ce el conducea dar nici ca imi pasa
-Nicolas te iubesc si nimic pe lumea sta nu v-a schimba asta !Ai inteles!
El a zambit si a dat din cap .Mi-am unit buzele cu alelui intr-un sarut pasional.
Buzele noastre  se atingeau usor in timp ce limaba lui Nicolas dansa cu a mea .
TAAAAAAPPPPPPPPPPPPPPPP
Un sunet de claxon  ne-a facut sa ne trezim .Nicolas m-a tras de umeri  inapoi pe scaunul meu si s-a ferit de camion ,Eu eram rosie ca racul iar el a inceput sa chicoteasca
-Gata fara saruturi pasionale in timp ce eu conduc!
-Scuze !
-Nu-i nimic dragoste , oricum cred ca ne vom oprii undeva trebuie sa dormi iar eu mai am nevoie de buzle tale deja ma simt mai bine !Nicolas a chicotit si eu m-am inrosit mai rau  dar  ideea ma incanta de-a binele .Am ridicat privirea si l-am privit in ochii care acum zambeau practic  si pur si simplu toate grijile au disparut lasandu-ne doar pe noi doi singuri

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu